Wie zijn wij

Het Velps Middagkoor is een gemengd koor voor 50-plussers met een goede onderlinge band. Het koor is opgericht in 1990 en stond jarenlang onder leiding van dirigent Ton de Waal. Sinds april 2023 staat het koor onder leiding van dirigent Marc Buijs.

Het repertoire van het koor is veelzijdig, van klassieke muziek tot popmuziek. Zo heeft het koor in 2019 de Missa Brevis van Charles Gounod gezongen en in 2018 een bewerking voor vierstemmig koor van een aantal bekende liederen uit de West Side Story. Het koor geeft regelmatig concerten in zorgcentra in de regio.

Dirigent Marc Buijs (geb.1965) is van huis uit pianist. Zijn dirigeerkwaliteiten ontwikkelde hij onder andere in de Kurt Thomas Cursus aan het HKU Utrechts Conservatorium. In 2013 studeerde Marc hier af aan de masteropleiding Koordirectie, met Brahms' Ein Deutsches Requiem. Naast het Velps Middagkoor dirigeert Marc Buijs het Liefdesliederenkoor Oosterbeek, Vocaal Ensemble Lochem en oratoriumkoor Toonkunst Zutphen. Marc geeft daarnaast pianoles en schrijft zijn eigen liedjes.

Tijdens de repetities wordt door Marc altijd ruim aandacht besteed aan stemvorming en ontspanning, waarna we samen met veel enthousiasme gaan zingen. Maar ook gezelligheid staat hoog in het vaandel, met jaarlijks een feestelijke afsluiting van het zangseizoen.

Het bestuur van het zangkoor bestaat uit de volgende leden:

Marjo Schoen, vicevoorzitter en secretaris

Gert Visscher, penningmeester